İzmir Buca Mehmet Akif Ersoy Sosyal Bilimler Lisesi 10. Sınıf öğrencilerinden Ege Efe Yasemin, 11. sınıf öğrencilerinden Burcu Kaftan tarafından okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni İpek Altıok’un danışmanlığında 56. TÜBİTAK 2204-A Lise Araştırma Projeleri kapsamında “Dinî-Tasavvufi Türk Edebiyatı’nın Postmodernist İzleri” adıyla yapılan bu çalışma, Türk dili ve edebiyatı dersinde Dini-Tasavvufi Türk şiiri incelenirken “Tasavvuf günümüzde hâlâ yaşıyor mu?” sorusundan hareketle gelişim göstermiştir. Günümüz dijital çağında, eski anlatıların izlerini sürmek biz öğrenciler açısından geçmiş ile günümüz arasında bağ kurabilmek adına çok değerlidir. Hazırladığımız eğitim materyali ile seçtiğimiz tasavvufi kavramları, öğrencilere güncel ve dikkat çeken bir formda sunmak amaçlanmıştır.
Çalışmamızda proje ekibimiz tasavvufun günümüzde, edebiyat dışında güzel sanatların diğer dalları olan müzik, resim ve sinema alanlarındaki varlığını araştırmıştır. Bu bağlamda müzik alanından örneklem olarak Mabel Matiz’in son iki albümü, resim alanından Serap Demirağ’ın tasavvufi içerikli resimleri ve sinema alanından Matrix filmi seçilmiştir.
Projenin Hedefleri:
Tasavvuf öğretisi ve kavramlarının sanatın diğer kolları olan müzik, resim ve sinema alanlarındaki yansımalarını araştırarak öğrencilere bu kültürel mirasımızın günümüzde de yaşatıldığını göstermek hedeflenmiştir.
Proje bulgularımızı aktararak oluşturduğumuz bu eğitim materyali ile öğrencilere, edebiyatın hayattan kopuk olmadığı, dil ve edebiyat vasıtasıyla kültürel geçmişin geleceğe nasıl taşındığı gösterilmek istenmektedir
Projemiz ile postmodernizmde var olan, geleneğin günümüz ile sentezlenmesi düşüncesi Mabel Matiz’in güfteleri üzerinden aktarılmıştır. Böylece öğrenciler, geçmiş mirasımızı yeninin içinde de bulma imkanına kavuşacaktır.